Láska postihnuta minulostí - Kapitola 3.


„Přítel není ten, kdo tě polituje, přítel je ten, kdo ti pomůže.“



„Udělal jsem podrobné vyšetření a CT…Vše je normální. Všechno vypadá v pořádku.“ Řekl muž v bílém plášti a odložil si baterku.
„Takže je v pořádku?“ Vykoukl ze závěsu Christopher.
„Ven!“ Okřikl ho doktor a Chris zase zalezl.
„Nevidím žádné známky poranění hlavy a jsem si naprosto jistý, že nemáte otřes mozku.“
„Proč jsem teda zvracela?“ Zeptal se Jessica zmateně.
„Asi jste snědla něco špatného…Nebo to byla reakce na toho magora.“
„Je to jen závěs, Sandžeji. Slyším tě!“ Ozval se znovu Christopher.
„Ne, neslyšíš!“ Odporoval muž.
„Počkat. Vy dva se znáte?“
„Jo, je to manžel mé sestry. Carol, vzpomínáš?“
„A vy dva se znáte?“ Zeptal se pro změnu Sandžej.
„Staří známí.“ Usmála se křečovitě Jess. „Můžu tedy jít?“
„Ano, ale nejdřív vám ještě dám na tu bouli led. Hned se vrátím.“
„Dobře.“ Christopher a Jessica zůstalai sami. Během pár sekund Chrisovi začal zvonit mobil.
Jessica nechápavě zvedla obočí a zeptala se: „Ty to nezvedneš?“
„Aha, jo, jenom…“ Zazmatkoval Chris a zmizel za závěsem. Jess se jen usmála a ohlídla se za příchozím Sandžejem.
„Tady.“ Řekl a přiložil jí led na hlavu. „Nechte si to alespoň hodinu.“
„Sandžeji, už musíme jít, už to bude?“ Ukázal se Chris.
„Jistě, ale myslím, že to bude trochu problém.“
„Proč?“
„Mám čekárnu plnou velkých chlapů s velkýma kamerama.“ Poznamenal, očividně obeznámen s tím, že by ho měl varovat.
„Jak mě našli?“ Jessica viděla, že ho to trápí. Asi si to neužíval, jak si dřív myslela. „Fajn, Sandžeji, jaké máš auto?“
„Nic, co by tě zajímalo. Pořád splácím šest let studia medicíny.“
„Perfektní! Co ho vyměnit?“ Nabídl Christopher.
„Ne!“ Odmítl doktor. Christopher proto vytáhl klíče.
„Životní nabídka!“
„Tak jo!“

Jess a Christopher odjížděli ve starém, už na první pohled polorzopadlém, autě. Najednou to pod něma lehce bouchlo a otřáslo autem.
„Aaa! JE to vůbec bezpečný?“ Zakřičela Jessica.
„Naprosto!“ Zjevně ani sám Christopher o tom nebyl přesvědčen.
„Tak podle mě ne!“
„Hlavně se uklidni, jo?“
„Já se nechci ukůlidnit!“ Zakřičela Jessica. „Já chci domů, jasný?“
„Co to s tebou je?“
„Co? Nic! Jen budu mít zaracha tak do třiceti!“ Odsekla naštvaně.
„To proto jsi tak nervózní?“
„Já nejsem nervózní!“
„Nervózní ne, defenzivní!“
„Já nejsem defenzivní!“
„Že ne? Nesouhlasíš se vším, cokoliv řeknu!“
„To teda ne!“
„To teda jo!“
„Prostě mě odvez domů!“
„Provedu!“ Zakřičel Chris, ale potom se trochu skrčil. „Ale napřed musíme udělat jednu maličkou zastávečku!“
„Děláš si srandu? Já nechci na žádnou zastávku. Já chci domů!“
„Já vím! Ale já musím domů, aby mě někdo viděl, že tam jsem!“
„Proč?“
„Protože jsem jednomu chlápkovi slíbil, že tenhle víkend zůstanu doma.“
„Znovu. Proč?“
„Abych dostal roli v jeho filmu.“ Odpověděl, zatímco zatáčel k snad největšímu baráku, co kdy Jessica viděla.
„Děláš si srandu? To bydlíš fakt tady?“
„Jo proč?“ Zeptal se, zatímco jí vedl dovnitř.
„Je to jak hotel!“ Christopher jí chtěl nějak odpovědět, ale potom jí začala tahat po schodech.
„Pojď, pojď!“
„Au, co to děláš!“
„Musíme jít nahoru!“
„Přestaň mě tahat! A kam to jdeme? Christophere!“
„Promiň, já jenom nevím…“ Začal, když došli nahoru.
„Nevíš, kam mě schovat?“ Dokončila za něj větu Jessica.
„Ne, já tě neschovávám…Jde jenom o to, že tihle konkrétní lidi tě nesmí zrovna teď vidět.“
„Protože nejsem filmová hvězda?“
„Ne! Jen nechci, aby se vyptávali. Což nechceš ani ty, Jess!“ Řekl a dal si před pusu ruku, jako že drží mikrofon. „Kdo to je? Odkud se znáte? Chodíte spolu?“
„Cože?“
„Oni si toho dokážou navymýšlet! Tak pojď!“ Řekl a dotáhl jí do jednoho z pokojů. „Pokoj pro hosty. Buď mým hostem.“
„Mám vůbec na výběr?“ Zeptala se Jess zbytečně.
„Ani ne. Budu hned zpátky, hlavně zůstaň.“
„Haf!“ Zaštěkala Jessica jako reakci na jeho příkaz. Když zmizel ve dveřích, Jessica si lehla na postel.
„Pf, jak dlouho tu budu trčet?“ Zeptala se sama sebe.
Po pár minutách uslyšela, že hudba venku přestala hrát. Pořádně se zaposlouchala a uslyšela kytaru a zpěv. Vstala a opatrně otevřela dveře na balkón. Pomalu vyšla ven a opřela se o zábradlí. Rozhlédla se po celém pozemku a pohledem zakotvila na zpívajícím Chrisovi. Plně se zaposlouchala. Tuhle neznala, ale hned po pár tónech se jí neskutečně zalíbila.
„So I'll wait, wait, wait, wait for you!
I'll be your hero, yeah!“
Potom se Chris zadíval jejím směrem. Jessica se pousmála, ale potom jí došlo, co se děje. Aniž by počkala na konec písničky, odešla pryč.
Christopher dozpíval a podíval se na balkón, kde očekával stát svou dávnou kamarádku. Když však uviděl, že už tam není, lehce zpanikařil. Nedal na sobě však nic znát a s omluvou vešel dovnitř do domu.
Sherry se podívala směrem, kterým se podíval Christopher uprostřed písně. Viděla na něm úsměv, který měl na sobě snad naposledy v Michiganu. Ženě se rozšířili oči, protože uviděla na balkóně stát nádhernou dívku. A nebezpečně jí připomínala někoho, koho se snažila úspěšně odstřihnout z Chrisova života.
Sherry těsně před koncem songu odešla do domu s tím, že si potřebuje odskočit. Právě zahlédla vcházet Jessicu do garáže, očividně vůbec netušila, kam jde. Ihned došla za ní a zavřela za sebou dveře.
Jessica se polekaně otočila: „Kdo…Oh, dobrý den, paní Wilde! Já, nechtěla jsem…“
„To nic, drahoušku!“ Přerušila jí sladkým tónem. „Copak tu děláš?“
„Já..Jen čekám, až Christopher…“
„Mami, co tu děláš?“ Ozval se hlas ode dveří.
„Christophere!“ Otočila se Sherry. „Spíš mi řekni ty, co tu dělá ona!“ Jessica nikdy neslyšela tolik zloby v něčím hlase. Jen stěží dokázala pomyslet, co k tomu vede Christopherovu matku.
„Co? Nic, čeká na mě, abych jí odvezl domů!“
„Ale proč? Jasně jsem ti řekla, že se nebudeš stýkat s nikým z Michiganu, obzvláště ne s ní!“ Jessica překvapeně vytřeštila oči. Takže celou tu dobu…v tom měla prsty ona?
„A já ti jasně řekl, že s tím nesouhlasím! Byl bych snesl ostatní, ale víš, jak mi vůbec bylo? Když jsem nemohl mluvit s Jess!“ Teď už na ní řval. Celou tu dobu byl zticha, vždy se snažil být klidný…Teď ho ale naštvala.
„Já jsem tvá matka! Máš mě poslouchat!“
„Ne, už dlouho nejsi moje matka! Už dlouho tě zajímám jen jako tvůj kleint!“ Teď věděl, že přepískl. Přese všechno věděl, že se o něj vždy starala, jako jeho máma. „Ne, promiň, to…tohle jsem přehnal.“ Sherry ale v slzách utekla pryč.
Christopher si povzdychl a podíval se na Jessicu: „Vyber si auto, odvezu tě domů.“
„Jsi v pořádku?“ Zeptala se, ignorujíc jeho otázku a přistoupila k němu blíž. Chris se na ní podíval očima, které na něm nikdy neviděla. Oči plné zloby, zklamání a hněvu. Ale co víc, oči plné bolesti a zklamání ze sama sebe. Vážně si myslel, že to byla jeho chyba?
„Vyber si auto.“ Jessicu to zasáhlo. Najednou zchladl. Věděla, že dokáže být chladný, ale k ní chladný nikdy nebyl.
Jess, zrazená jeho chováním, nastoupila do tmavě modrého auta. Bylo jí docela jedno, kterým pojedou, jen chtěla být už doma.
Celou cestu bylo naprosté ticho. Až asi v polovině, se Christopher rozmluvil.
„Jess…“ Začal a podíval se, jestli získal její pozornost. „Já…chci se ti omluvit…Za všechno. Za ten výstup s mamkou, za to, že sem byla k tobě potom chladný…To jsem fakt nechtěl. Ale nejvíc…“
„Já vím!“ Přerušila ho Jess. „Není to tvoje vinna. Nic z toho. To já bych se měla omluvit, že jsem to na tebe všechno hodila a ani si neposlechla, proč jsi mě ignoroval.“
„NE! Ty se rozhodně neomlouvej, mělas na to právo!“
„Víš, co…“ Navrhla Jessica. „Nechme toho.“ Chris jen šťastně přikývl. Tak moc se mu ulevilo!
Christopher zapnul rádio a ušklíbl se. Jeho poslední velký hit Something About the Sunshine. Chris začal zpívat společně s rádiem.
„Vážně?“ Přerušila ho po pár sekundách usměvavě Jessica.
„Co? Já myslel, že se ti to bude líbit!“
„Nech mě hádat. Myslel sis, že se toužím svézt s Christopherem Wildem, zatímco bude zpívat jeden ze svých velkých hitů.“ Odpověděla svým typickým sarkasmem. „Splněný sen každé fanynky! Je tu ale háček?“
„Jaký?“ Pousmál se Chris.
„Nejsem tvoje fanynka.“ Christopherovi tahle věta zasadila kudlu přímo do srdce.
„Tobě…tobě se nelíbí moje hudba?“ Jessica viděla, že ho to mrzelo. Začala cítit trošku vinnu, mohla to asi vyjádřit trochu jinak.
„Ne, tvoje hudba se mi líbí. Svým způsobem jsem tě i vždy obdivovala, že jsi dokázal to, o čem většina jen sní. Ale nejsem do tebe blázen, jako tvé fanynky.“ Pokusila se mu vysvětlit svůj postoj.
„Já už se lekl, že nemáš ráda moje písničky.“ Očividně se mu neskutečně ulevilo. „To by mě opravdu mrzelo, Jess!“
Jess se pousmála a potom ukázala napravo: „Oh, tady odboč!“
Zbytek cesty se nesl jen v navigování. Po pár minutách nakonec zastavily před domem Jessiny babičky.
„Díky za odvoz, Chrisi!“ Řekla nakonec po pár sekundách ticha a chtěla vystoupit.
„Počkej, Jess…“ Zastavil jí pohotově. „Já, nechci se loučit takhle. Já…chci, abychom byli zase přátelé.“
„Christophere, já…já, nevím…“ Vydechla drobná brunetka. „Já…jestli to má znamenat, že další roky spolu nebudeme v kontaktu. Já nechci do takového přátelství.“
„Je-Jess! Teď už to rozhodně nebude jako předtím. Já už o tebe nechci přijít!“ Na Christopherovi bylo vidět, jak moc mu na tom záleží. Jess pookřála… „Jess, víš co? Nech si to projít hlavou. Dám ti na sebe číslo, a když změníš názor a budeš to přátelství chtít zkusit, dej mi vědět…A když ne…tak tě nechám být.“ Chris i Jess si moc přáli, aby to vyšlo…Jess se pousmála a vzala si od Christophera papírkem s číslem.
„Fajn, celebrito!“ Zasmála se a s papírkem odešla do domu.
Christopher si byl téměř jist, když viděl její reakci, že vyjde. Chris chtěl již odjet, ale když se otočil, rychle si to rozmyslel.
„Kruci!“ Hlesl a bouchl do volantu. Pomalu vylezl z auta tak, aby zůstal nespatřen a dostal se k zadním dveřím domu, odkud viděl světlo. Opatrně zaťukal a počkal. Lehce se pousmál, když mu Jess otevřela.
„Co tu ještě děláš?“ Zeptal se zmateně.
„Jess, dám ti pět tisíc dolarů za jednu laskavost.“ Nabídl jí a ohlédl se. Nevypadalo to, že by si ho někdo všimnul.
„Víš, když za to platíš, není to laskavost.“
„Znamená to tedy ano?“ Zeptal se.
„A mohl bys mi o tom říct víc, protože ještě jsem krapet nepochytila detaily.“ Ušklíbla se Jessica.
Christopher si povzdychl a dal se do vysvětlování.
„Takže…ty chceš přespat u babičky v garáži? V autě? Který tam JÁ s tebou dotlačím? Protože na tebe číhají paparazzi?“ Zvedla Jessica obočí, tohle se jí ani trochu nelíbilo.
„Jo.“ Odpověděl prostě. Jess si povzdechla a vyšla ven. „Takže jdeš?“
„JO, superstar!“
O pár sekund později už tlačili auto do garáže…
„Víš, mohla bys mi trochu pomoct.“ Ozval se po pěti minutách dřiny.
„To auto by se nepohlo, kdybych přestala tlačit!“ Odsekla Jess.
Za pár chvil už auto bylo schované bezpečně uvnitř garáže.
„Vypadneš odsud, než se rozední, je ti to jasný?“ Varovala ho Jess, zatímco se natahovala pro spacák.
„Jo. Snad se nikdo nedozví, že jsem tu byl!“
„Já to vědět budu.“ Připomněla mu Jess a hodila mu na hlavu spacák.
„Díky, díky moc, Jess!“
„Nemáš zač.“ Odpověděla mu lehce podrážděně z únavy.
„Není tu něco, co bych si mohl oblíct, aby mě při odchodu nepoznali?“ Zeptal se, když viděl, že chce odejít.
„Podívej se do těch krabic.“ Poradila mu. Christopher se začal v nich prohrabovat.
„Chtěla jsem se zeptat…“ Tahle otázka Jessicu pronásledovala už nějakou dobu. „Ta písnička…co jsi zpíval u vás…o kom doopravdy je?“
Christopher se na ní překvapeně otočil: „Hero?“
„No, pokud jsi jí tak pojmenoval…pamatuj, my, normální pozemšťané jí ještě neznáme.“ Upozornila ho trefně. „Vážně, o kom je? Tak nějak se mi nechce věřit, že by to bylo o Alexis.“
„Ne, o Alexis opravdu ne.“
„Vážně, máš jí vůbec rád?“
„Ty vidíš vážně skrze všechno…Ne, vlastně jí rád nemám ani trochu…Ale to je to, co po mě chtějí.“
„Kdo?“
„Kdo myslíš? Zvyšuje to mou publicitu.“ Zaparadoval svou vlastní mámu.
„Tak se na ní nezlob.“
„Tohle je divný. Vážně. Proč se zrovna ty jí zastáváš?“
Jess se ušklíbla a znovu zeptala: „Tak řekneš mi teda, o kom je?“
„Řekněme, že je to trochu osobní záležitost.“
„Fajn, mohls to řeknout hned na začátku. Tahat to z tebe nebudu.“ Christopher se usmál a vrátil se k prohledávání krabic.
„Tak jak ses vůbec měla, celý ty roky?“
„Docela fajn…víš co, dělala jsem takový obyčejný věci..škola, přátelé, nedobrovolné poslouchání o tobě…“
„Fakt?“ Otočil se zmateně, ačkoliv se vrátil k prohrabování.
„Jo…Lidi tě zbožňujou…Zatímco já vždy trapně sedím a poslouchám od lidí, co tě dřív nesnášeli, jak jsi úžasný.“ Jessica uslyšela od Christophera uchechtnutí. „To není vtipný! To je politováníhodný!
„Hej, co tohle?“ Zeptal se a nasadil si klobouk, který byl Jess tak známý. „Co ty na to?“ Jessice došlo, odkud zná ten klobouk.
„To byl dědečkův klobouk. Nosíval ho, když mě s sebou bral na ryby.“ Jessica se usmála úsměvem, který na ní Christopher ještě neviděl. Hned mu došlo, že si právě asi vzpomněla na všechny ty chvíle s dědečkem. Ty chvíle, co vás prostě hřejí u srdce, když na ně vzpomínáte.
„Oh, promiň. Tumáš.“ Sundal si ho hned a chtěl ho Jess vrátit. Nechtěl jí brát tuhle vzpomínku.
„Ne, nech si ho.“ Zatřepala hlavou. „Stejně by zůstal v té krabici, dokud by to někdo neprodal, někomu nevěnoval…Nebo prostě nevyhodil.“
„Díky.“ Pro Chrise to znamenalo hodně.
„Potřebuješ ještě něco nebo…“ Zeptala se Jessica, očividně už toužící odejít.¨
„Ne, jsem v pohodě.“
„Tak v pohodě, že budeš spát v autě.
„Jess…“ Zastavil jí ještě předtím, než odešla. „Jen chci říct, že fakt moc děkuju. Vážně potřebuju ten film, a kdybych tam šel, tak mě vyfotí a to by se dostalo do novin a konec. Žádný film.“
Jessica se usmála a řekla: „Nemáš zač. Jen pamatuj. Buď pryč, jak jen to půjde.“
„Jasně!“ Jess se zasmála, když začal salutovat a odešla z garáže…

0 komentářů:

Okomentovat